Zielona Góra planuje rozbudowę drogi stanowiącej obwodnicę Starego i Nowego Kisielina – dawniej miejscowości w pobliżu stolicy województwa lubuskiego, a obecnie części tego miasta. Otrzymała tylko jedną ofertę na projekt.
Chodzi o opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla rozbudowy obwodnicy Starego i Nowego Kisielina w ciągu drogi nr 282. W sumie mowa o odcinku drogi liczącym ok. 4 km. Zakresem opracowania objęty jest odcinek DW-282 oraz dwa odcinki dróg powiatowych: ul. Stary Kisielin – Pocztowa oraz ul. Stary Kisielin – Pionierów Lubuskich.
fot. dok. przetargowa
Miasto przygotowało na opracowania projektowe 600 tys. Jedyna oferta kosztuje 1,476 mln zł, a złożyło ją Augmen Consulting Group.
W planach jest modernizacja istniejącej nawierzchni, rozbudowa skrzyżowania DW-282 z ul. Nowy Kisielin - Naukowa i Nowy Kisielin - Aleksandra Syrkiewicza, które ma mieć formę ronda, a także przebudowa zjazdów i budowa lewoskrętów.
Zaprojektowane maja być drogi dla pieszych i rowerzystów wzdłuż obwodnicy wraz z dodatkowymi odcinkami pieszo-rowerowymi wzdłuż ul. Stary Kisielin-Pocztowa (na odcinku: rondo ks. Grudzieckiego - ul. Stary Kisielin-Polna) oraz wzdłuż ul. Szosa Kisielińska (na odcinku: ul. Graniczna - ul. Studzienna). W ten sposób zachowana zostanie spójność dróg rowerowych w Zielonej Górze. Zaprojektowane mają być także przebudowa i budowa nowych obiektów inżynierskich w celu przeprowadzenia ruchu pieszo-rowerowego na drodze wojewódzkiej.
Projektant będzie musiał m.in. zaproponować dwa warianty przejścia ścieżki rowerowej przez tory kolejowe – jako rozbudowę istniejącego obiektu w ciągu DW-282 oraz jako osobny obiekt pod drogę dla pieszych i rowerów, Zaprojektowana ma być także przebudowa skrzyżowań w celu przeprowadzenia ruchu rowerowego oraz oświetlenie drogi dla rowerzystów.